Rehabilitacja wzroku

Rehabilitacja wzroku jaką realizujemy w Centrum Grawitacja jest wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka z problemami w widzeniu. Wzrok jest zmysłem, który podlega rozwojowi oraz poddaje się terapii i rehabilitacji. Funkcje wzrokowe u niemowląt i dzieci słabowidzących nie rozwijają się samoistnie, dlatego należy podjąć terapię i ćwiczyć je jak najwcześniej. Niezwykle istotne znaczenie dla dziecka ma proces stymulacji wzroku i uczenia patrzenia w różnych warunkach. Terapia skierowana jest do dzieci już od 4 miesiąca życia.

Dla kogo jest terapia wzroku:

  • niemowląt i dzieci z osłabieniem widzenia (np. zaćma wrodzona, achromatopsja, zanik/niedorozwój nerwów wzrokowych, wysoka krótkowzroczność, degeneracje siatkówki, zezem itp.),
  • wcześniaczków w połączeniu z niedojrzałością układu wzrokowego,
  • dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym,
  • niemowląt i dzieci z zaburzeniami neurologicznymi,
  • niemowląt i dzieci ze zdiagnozowanymi wadami genetycznymi,
  • niemowląt i dzieci po urazach i infekcjach mózgu,
  • problemy w nauce (wynikające m.in. z zaburzeń akomodacji, zaburzeń ruchomości gałek ocznych, zaburzeń konwergencji).
  • pogorszenie widzenia w wyniku choroby, m.in. retinopatii cukrzycowej, infekcji, urazów
  • zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej

Działania rehabilitacyjne obejmują:

  • wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych opóźnieniami rozwojowymi
    z tytułu uszkodzenia narządu wzroku,
  • rozwijanie umiejętności kontroli motoryki gałek ocznych podczas zabaw odpowiednio dobranymi do możliwości wzrokowych dziecka zabawkami,
  • rozwijanie podstawowych funkcji wzrokowych również poprzez zwiększanie ruchomości gałek ocznych (fiksacja i lokalizowanie bodźca, śledzenie go, przenoszenie fiksacji),
  • naukę rozumienia relacji przestrzennych między przedmiotami
    w otoczeniu, radzenia sobie z zaburzonym poczuciem głębi,
    brakiem widzenia przestrzennego,
  • rozwijanie funkcji percepcyjnych wzrokowych takich jak: porównywanie i identyfikowanie przedmiotów i ich reprezentacji obrazkowych, wewnętrznych szczegółów, kolorów, kształtów, pamięci wzrokowej, figur i znaków abstrakcyjnych, dopełniania wzrokowego, syntezy
    i analizy wzrokowej itd.,
  • wzmacnianie umiejętności korzystania z umiejętności wzrokowych oraz percepcyjnych podczas zabaw ruchowych,
  • rozwijanie orientacji w schemacie ciała i w otoczeniu.

Umów się na pierwszą wizytę lub dowiedz się więcej - Zadzwoń!