Terapia ręki

to zajęcia na których skupiamy się na prawidłowej funkcji całej kończyny górnej, ale nie tylko. Mając wiedzę jak ważny obszar mózgu stanowi ręka i jakie odzwierciedlenie ma w innych częściach ciała (wzrok, mowa, stabilizacja centralna), będziemy za każdym razem podkreślać znaczenie tej terapii w kontekście funkcjonowania dziecka. Ręka jest narządem ruchu odpowiedzialnym za wiele funkcji. Dzięki niej jesteśmy w stanie chwytać, podnosić, opuszczać i przenosić przedmioty, a także wykonywać precyzyjne czynności jak zapinanie guzików, krojenie warzyw czy rysowanie. Dobierane przez nas ćwiczenia i metody uwzględniają indywidualne potrzeby i możliwości każdego dziecka.
Na zajęciach naszym celem jest również utrzymanie/ zwiększenie zakresu ruchomości obręczy barkowej oraz usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców. Sprawdzamy umiejętności grafomotoryczne naszych pacjentów, bardzo często wielu z nich ma problemy z prawidłowym utrzymaniem kredki, długopisu, nożyczek, dlatego staramy się wspomóc ich jak najlepiej dobierając odpowiednie pomoce adaptujące chwyt oraz zaopatrzenie wspomagające rehabilitację. W Terapii skoncentrujemy się na poprawie koordynacji wzrokowo – ruchowej, aby dziecko mogło w jak największym stopniu uczestniczyć w życiu społecznym: przedszkolnym, szkolnym, rodzinnym.
W Centrum Grawitacja prowadzimy Terapię Ręki także w formie turnusowej, jako Terapię Wymuszonej Konieczności (CIMT), przy której będziemy wspomagać się najnowocześniejszymi urządzeniami m.in.: Galileo Mano, Raphael, Elektrostymulacja Funkcjonalna.
Image

Dla kogo terapia ręki:

  • dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym,
  • dzieci mające wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej,
  • dzieci niechętnie podejmujące czynności manualne (malowanie, lepienie z plasteliny, układanie drobnych przedmiotów),
  • dzieci mające problem z nauką czynności samoobsługi codziennej (ubieranie, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików itp),
  • dzieci mające problem z koordynacją obu rąk podczas czynności manipulacyjnych,
  • dzieci wykonujące czynności wymagające dużej precyzji zbyt wolno lub za szybko i niedbale,
  • dzieci nie lubiące dotykać nowych i różnorodnych faktur.
Image

Umów się na pierwszą wizytę lub dowiedz się więcej - Zadzwoń!