Zajęcia metodą AAC

Zajęcia z zakresu alternatywnej i wspomaganej komunikacji (AAC) mają na celu kształtowanie i rozwijanie umiejętności komunikacyjnych osób z wyzwaniami rozwojowymi, u których mowa nie jest nabywana naturalnie. Zajęcia te zmierzają do określenia sposobu w jakim tu i teraz możemy się porozumieć, pozwalają być rozumianym osobom niemówiącym- a co za tym idzie rozwijać się poznawczo i społecznie.

Oddziaływania AAC w Grawitacji oparte są o zasoby dziecka, a nie jego deficyty. Zajęcia z zakresu AAC zakładają duże zaangażowanie rodzica we wdrażanie oddziaływań w domu, tak aby komunikacja stała się codziennością, zmodyfikowanym sposobem rozmowy z wieloma osobami. Jak donoszą badania naukowe metoda ta pozytywnie wpływa na rozwój mowy werbalnej, która jest najdoskonalszą z metod komunikacji.

W terapii, która prowadzona jest w Grawitacji, kluczowe są: kontakt, relacja i aktywne uczestnictwo. Ważnym elementem podczas zajęć metodą AAC jest również zabawa, która wspiera u małych Pacjentów proces terapii neurologopedycznej.

Komu dedykowane są zajęcia AAC:
  • osobom, w tym dzieciom niemówiącym z wyzwaniami rozwojowymi takimi jak choroby genetyczne, niepełnosprawność ruchowa, intelektualna, sprzężona, afazja i inne;
  • osobom, w tym dzieciom, które mówią lecz mowa nie jest rozwinięta adekwatnie do ich wieku;
  • osobowym, w tym dzieciom, których rozumienie mowy jest zaburzone;
  • osobom po wypadkach komunikacyjnych/ udarach/ wylewach, u których umiejętności związane z rozumieniem i nadawaniem mowy zostały utracone lub ograniczone.

W ramach zajęć w zależności od potrzeb i możliwości używane są do komunikacji naturalne zachowania komunikacyjne, gesty, sygnały zapowiadające na ciało, pojedyncze i zorganizowane w tablice symbole takie jak: zdjęcia, znaki PCS, znaki przestrzenno-dotykowe, tablice do wskazywania wzrokiem, urządzenia wysokiej technologii i inne.

Umów się na pierwszą wizytę lub dowiedz się więcej - Zadzwoń!